Wrocław- ,,Wenecja Północy”- wspomnienia z wycieczki…

W dniach 13-15.06.2022 uczniowie klas VA, VIA oraz VII C uczestniczyli w wycieczce do Wrocławia- jednego z najpiękniejszych polskich miast. Wyjechaliśmy w poniedziałek wczesnym rankiem i po kilku godzinach jazdy przekroczyliśmy granicę miasta nie bez powodu nazywanego ,,Wenecją Północy”, ponieważ jest tu rozbudowana sieć kanałów, przepływają rzeki i jest sto dwadzieścia mostów. Poznawanie miasta rozpoczęliśmy od ,,Afrykarium” znajdującego się na terenie największego w Polsce ogrodu zoologicznego. Miejsce to zrobiło na wszystkich niesamowite wrażenie, podobnie jak pozostała część ogrodu z egzotycznymi zwierzętami z całego świata. Kolejnym punktem planu dnia było podziwianie niesamowitego pokazu ,,tańczących fontann”. Drugi dzień naszego pobytu we Wrocławiu rozpoczęliśmy od obejrzenia ,,Panoramy Racławickiej”,a potem przeżyliśmy swoistą ,,podróż sentymentalną”. W towarzystwie przewodnika – Pana Artura zwiedzaliśmy miasto i poznawaliśmy jego historię. Odwiedziliśmy najważniejsze miejsca, jakie powinien odwiedzić każdy turysta, miedzy innymi Ossolineum, Uniwersytet Wrocławski z punktem widokowym, zabytkowe kościoły i katedry. Wypłynęliśmy w rejs po Odrze, podczas którego mogliśmy podziwiać panoramę miasta z innej perspektywy. Poznaliśmy również sekrety krasnoludków, z których słynie stolica Dolnego Śląska. Wieczorem pierwszego i drugiego dnia na wszystkich uczestników czekała wspaniała niespodzianka: seanse w kinie Nowe Horyzonty, podczas których dzieci mogły rozwijać kompetencje kluczowe oglądając filmy w języku angielskim z polskimi napisami. Trzeciego dnia również nie zabrakło atrakcji, którymi bez wątpienia była wizyta w ,,Hydropolis”oraz aktywny wypoczynek w jednym z największych w Polsce parku trampolin. Po takim wysiłku należał zjeść smaczny posiłek, który pozwolił zregenerować siły na drogę powrotna do domu.Około 21.00 Wszyscy uczestnicy cali i zdrowi wrócili do Gozdowa. Z perspektywy czasu można stwierdzić, że był to wspaniały czas nie tylko poznawania piękna naszej ojczyzny, ale również budowania i umacniania więzów przyjaźni, nawiązywania nowych relacji, integracji z kolegami i nauczycielami.