Wyjazd po Betlejemskie Światło Pokoju do Krakowa

Dwa lata temu pojechaliśmy do Zakopanego, w ubiegłym roku do Wrocławia, a w tym po Betlejemskie Światło Pokoju wybraliśmy się do Krakowa.

Wyjazd został zorganizowany przez Hufiec ZHP Sierpc i wzięły w nim udział reprezentacje drużyn z Gozdowa, Lelic i Rościszewa.Tak jak co roku wyjazd chcieliśmy połączyć ze zwiedzaniem, w związku z tym wyruszyliśmy już w piątek 15 grudnia. W Krakowie zakwaterowaliśmy się w hostelu otwartym specjalnie na Światowe Dni Młodzieży, mogliśmy więc poczuć atmosferę tamtych dni, a pomogli nam w tym też goście hostelu – w kuchni można było konwersować po włosku, rosyjsku i angielsku. Tego dnia zaplanowaliśmy jeszcze zwiedzanie Muzeum Lotnictwa i pobyt w największym w Polsce AquaParku. Następnego dnia od rana czekała na nas Opera Krakowska, która zorganizowała dzień otwarty i mnóstwo atrakcji niedostępnych na co dzień – przymierzalnia kostiumów, zdobienie pierniczków, występy artystów i uczniów szkoły baletowej i koncert talentów – tylko tyle zdołaliśmy zobaczyć, bo trzeba było szybciutko zjeść obiad i udać się na Wawel. Tam pod opieką przewodnika zobaczyliśmy komnaty królewskie i usłyszeliśmy ciekawe historie związane z mieszkańcami tego niezwykłego miejsca. Potem jeszcze Rynek, by poczuć klimat świąt i choćby przelotnie rzucić okiem na Szopki Krakowskie, kolacja i wieczorna wizyta w kinie – niestety w Krakowie doba też ma tylko 24 godziny, więc nic więcej tego dnia nie mogliśmy już zobaczyć. Niedziela to ostatni dzień naszego pobytu w Krakowie – zaczęliśmy go od wyjazdu do opactwa w Tyńcu i udziału we mszy św. – niesamowite przeżycie, gdyż w niewielu miejscach da się jeszcze uczestniczyć we mszy, w trakcie której część modlitw śpiewa się po łacinie. Po mszy czekało nas jeszcze zwiedzanie opactwa i obiad w przyklasztornym Domu Gości. Następnie szybki powrót do miasta , ekspresowy zakup pamiątek i udział w apelu na dziedzińcu wawelskim, gdzie oprócz nas zebrało się dwa i pół tysiąca harcerzy z chorągwi krakowskiej a także skauci z Litwy i Ukrainy. Przekazania Betlejemskiego Światła Pokoju dokonał Komendant Chorągwi Krakowskiej hm. Mariusz Siudek i Naczelnik ZHP hm. Anna Nowosad. Po odebraniu Światła czekał nas tylko bezpieczny powrót do domów, ale wrażeń i wspomnień z tegorocznego wyjazdu wystarczy nam zapewne do następnego roku.